ABOUT ENTRY CBOX LINKS My Link +
Hadis Palsu. Please Serius!
dengan nama Allah yang maha PENGASIH lagi maha PENYAYANG aku bermula :)

Assalamualaikum w.b.t. :)

okay. hai korg! lame tak update. hehe. tibe-tibe pagi tadi rasa nak tuka template blog. so, tuka la. bak kata pepatah usaha tangga kejayaan mean kalo takde usaha tak bertuka la blog ni kan. haha. dah2. merapu pulak dah :p

hah, korg. memandangkan sekarang nak di katakan bulan 12. bulan yg satu-satunya ad hari NATAL. hari ape tuh?? haha. menipu lah kalo tak tahu kan. orait. kita mula.

first sekali, semalam tgh khayal sgt online. aku ade jumpa satu artikal dkt laman sosial FACEBOOK yg menceritakan tntg mengucapkan selamat kepada agama lain. yg berbunyi mcm nih :-

"Barang siapa yang meniru, mengucapkan selamat kepada agama lain beerti ia telah kafir dan neraka jahanamlah tempatnya (HR Al-Bukhari dan Muslim)"

korg nak tahu tak. aku bkn main prcaya lg. haish. so, aku pn share la dkt #TeamHijrah. alhamdulillah Allah memberi petunjuk pd ku. iaitu Allah menghantar org utk menegur aku tntg kebenaran dan tntg kepalsuan hadis tersebut.

Ini adalah hadis maudhu', hadis palsu yang direka oleh orang-orang yang tak bertanggungjawab. Dah la reka hadis , pastu sandarkan pada Imam Bukhari dan Muslim, naudzubillah.

Sesungguhnya, orang yang berdusta, mereka-reka hadis, maka tempatnya adalah neraka. Sabda nabi s.a.w :

''Barangsiapa yang berdusta atas namaku secara sengaja, maka hendaknya dia mengambil tempat duduknya di neraka.” [HR Bukhari dan Muslim] - 

Sebarkanlah, jangan biarkan fitnah ini berleluasa.

YA ALLAH. yg hadis tuh palsu! berdegup2 jantung aku. fuh~ nasib tak share dkt group2 lain. kalau tak. menimbulkan byk persoalan je. huh. alhamdulillah Allah memberi petunjuk utk aku tegap berada di jalan yg sepatutnya :)

ni nak share crop picture yg menyebut tentang hadis palsu ini :-


okay. sampai sini je. lain kali ana update lg. sebarang pertanyaan boleh di cbox. GTG~
segala yg baik dtg dari ALLAH SWT dan yg salah dan silap dtgnya dari diri ini yg jahil. semoga kita semua berada di bawah keredhaannya aminn :)
assalamualaikum w.b.t :)
// -->